keskiviikko 15. elokuuta 2012

Rakkaat ripset

Olen fanaattinen ripsivärin käyttäjä. Olen käyttänyt noin 20 vuotta, ja ripsivärittömiä päiviä on ollut ehkä viisi. Siitä lähtien kun olen itse ostanut ripsivärini, on se ollut laadukas. Kukaan ei varmastikaan erota, minkä merkkistä ripsiväriä käytän, mutta muutaman harhaostoksen jälkeen, olen aina palannut siihen kalliimpaan merkkiin. Toki niissä kalliissakin ripsiväreissä on eroja, ja niistäkin on kohdalle osunut pari ei-niin-hyvää. Nyt olen kuitenkin jo muutaman vuoden ollut rakastunut yhteen ja tiettyyn!


Mulle The One ripsiväri on Chanelin Inimitable Mascara Multi-Dimensionnel, musta, ei vedenkestävä. Lupaa tuoda ripsiin pituutta, runsautta, kaarevuutta ja vielä erotellakin ne toisistaan. TOIMII, ainakin mulla! Olin pitkään Lancômen käyttäjä, mutta päätin kokeilla Chanelia, ja koukkuun jäin! Kuten ihan minkä tahansa muunkin ripsarin kanssa, pari ensimmäistä kertaa väriä tulee vähän liikaa, mutta muutaman päivän päästä tuon Inimitablen käyttö on pelkkää juhlaa. Ei myöskään varise päivän aikana poskille, ja lähtee helposti melkein pelkällä vedelläkin. Just <3 it!

Ripsien taivutusta varten mulla on Shu Uemuran  taivutin. Jokapäiväisessä käytössä seitsemän vuoden ajan ollut laite, ja vasta toinen "tyyny" käytössä (vaihdoin ehkä vuosi sitten).


Uudempana tuttavuutena on Beauty Lash, eyelash growth serum. Ripsienkasvatusseerumi... Lupaa ripsien kasvavan muutaman millin, ja tuloksen huomaa noin viiden viikon päivittäisen käytön jälkeen, riippuen käyttäjän iästä ja ripsien kunnosta. Toimi mulla. Jopa Mika huomasi eron! Parikin milliä ripsien pituudessa on todellakin huomattava. Hävyttömän kallis tuote, mutta kyllähän tuo edullisemmaksi jatkuvassa käytössä tulee kun ripsipidennykset, ja niiden huolto. Ei myöskään ripset ala hapsottamaan eri suuntiin, kuten jo hetken olleet ripsipidennykset (riippuu kyllä pidennysten tekijästä!). Eräs eettinen ongelma käytössä kuitenkin on, jota en tiennyt tilatessani seerumin, valmistuksessa on käytetty korallia :(

Huomaakohan kukaan eroa? Alempi kuva otettu kuuden viikon käytön jälkeen.

Uusimpana ripsijuttuna on "kestoripsiväri". Diego Della Palma, mascara tecnico, semi permanente. Ripsiväri joka pysyy useammankin päivän. Kestää saunan ja suihkun, eikä lähde muun kasvojenpesun yhteydessä. Tämä tekee ripsistä hieman kovat, ja pieniä palasia väriä irtoaa yön aikana, hyvin pieniä! Väriä voi aina lisäillä tarpeen mukaan. Viikon kesti ennen kuin kaikki väri oli lähtenyt, kun laitoin vain kerran ensimmäisen päivänä. Erinomainen tuote rajuissa olosuhteissa ja jollain lomareissulla!


 
Joo, olisin voinut kammata ripset järjestykseen...

Tällaisia juttuja käytän mun Rakkaille Ripsilleni! Räpsyttelemisiin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti